diumenge, 12 d’abril del 2009

Auto blindat "Bilbao"

SCW "Bilbao" Armoured Car
Barcino Miniatures, escala 1/76 (=20mm)


L'exemplar d'aquesta foto és un model de metall a escala aproximada 1/76 (=20mm) de l'auto metrallador blindat "Bilbao" de la Guàrdia d'Assalt de la República Espanyola, produït per la firma catalana Barcino Miniatures, que em va ser proporcionat com a mostra pel seu propietari, Òscar Alcalde. Prèviament, l'Òscar m'havia fet arribar una col·lecció de fotografies, que vaig exposar al portal web The Catalan Wargames Resource (podeu veure-les aquí).
El muntatge del model no té cap complicació, doncs el casc és d'una sola peça, i només requereix polir algunes rebaves. Ara bé, vaig haver de resoldre un petit problema que el model presentava: la torreta no tenia cap forma de fixació al casc. Sorprenentment, l'esculptor havia oblidat aquest detall (que segurament ja haurà estat resolt amb posterioritat). Així que vaig haver d'improvisar a la part inferior de la torreta una espiga feta amb filferro gruixut, i perforar l'orifici corresponent al casc.

A l'hora de pintar-lo, no vaig seguir cap pauta concreta: sobre una base de gris cendrós vaig aplicar taques verdes i brunes, fins a aconseguir un esquema tricolor aparentment prou verosímil. La figureta que acompanya el vehicle blindat és de plàstic, prové d'una capsa de la casa Atlantic sobre la Revolució Russa i per les seves mides em va semblar prou adient per a fer de conductor del vehicle. Està pintada amb un esquema de colors basat en el de la Guàrdia d'Assalt republicana.