diumenge, 7 de març del 2010

Cavalleria pesant siracusana


Syracusian Heavy Cavalry
Metal Magic (Gladiator), Old Glory i Xyston, 15mm


Aquest és un altre exemple de la meva mania per a intentar combinar figures de diferents marques dintre una mateixa unitat, amb la intenció de reduir tant com em sigui possible les postures repetides. Es tracta d'un regiment de cavalleria pesant de la ciutat-estat de Siracusa, que ha estat muntada mesclant figures d'Old Glory 15s i de l'antiga firma alemanya Metal Magic, amb una figura de Xyston a tall de provatura. Metal Magic va desaparèixer uns anys enrere, però els seus motlles foren adquirits per la casa britànica Gladiator, que n'ha continuat la producció. Jo mateix he quedat força sorprès per l'aspecte final de les figures d'Old Glory 15s (són els guerrers amb casc àtic emplomallat a l'estil macedoni, força popular a Itàlia), que m'ha agradat més del que m'esperava d'antuvi. I la veritat és que combinen força bé amb els soldadets de Metal Magic! (són els de casc beoci, a més de l'oficial). Les muntures són una anàrquica combinació de cavalls d'Essex, Old Glory 15s, Metal Magic i encara algun altre que no recordo -sí que recordo que, per la seva petitor relativa, vaig prendre l'arriscada decisió de fer-lo servir per al cavaller de Xyston (el de casc beoci i cuirassa amotllada, l'únic que no duu capa), per a compensar una mica la major talla del soldat... Voldria finalment fer aquí esment de la combinació de colors de l'uniforme d'aquests soldats (túniques blanques i capes negres), que està inspirada en l'uniforme dels genets romans dels primers temps de la república, així com en el de la cavalleria d'Atenes en època de les Guerres Mèdiques, segons sengles llibres de l'editorial Osprey.